Skip to content

Τα ποδήλατα της ζωής μου

23/05/2013

ImageΟ Rob Penn μου ήταν άγνωστος μέχρι τώρα σαν συγγραφέας, κι ας έχει γράψει πολλά για δύο θέματα που τσαλαβουτώ και εγώ τακτικά: ποδήλατα και δάση. Έχει ένα πολύ ενδιαφέρον site που αξίζει τον κόπο να το δείτε: http://www.robpenn.net/. Πρόσφατα έφτασε στα χέρια μου ένα βιβλίο του. Μου το έκανε δώρο ένας παλιός φοιτητής, ο Νίκος, γνωρίζοντας την αγάπη μου για τους δύο τροχούς. Το βιβλίο τιτλοφορείται «It’s all about the bike» και μεταφράστηκε στα ελληνικά σαν «Όλα για το ποδήλατο», αλλά η σωστή απόδοση θα έπρεπε να είναι: «Τελικά, όλα γίνονται για το ποδήλατο», ή κάτι τέτοιο. Στο βιβλίο αυτό, ο συγγραφέας κάνει δύο παράλληλα ταξίδια. Διηγείται την ιστορία του ποδηλάτου και ταυτόχρονα περιγράφει τη δική του αναζήτηση μερών και ανταλλακτικών προκειμένου να συναρμολογήσει το «ποδήλατο των ονείρων του». Συγκινήθηκα και ενθουσιάστηκα. Πρώτα επειδή τη διαδικασία αυτή την έχω κάνει τρεις φορές ως τώρα, όχι βέβαιια ταξιδεύοντας τον κόσμο αλλά σερφάροντας στο διαδίκτυο. Έχω στήσει τρία ποδήλατα. Το δεύτερο που με ξεσήκωσε έιναι ότι ο Rob Penn έχει ακριβώς τα ίδια ποδηλατικά γούστα με εμένα. Του αρέσουν τα γρήγορα, άνετα, ταξιδιάρικα, μινιμαλιστικά ποδήλατα. Δηλαδή τα ατσάλινα κουρσάκια. Διαβάζοντας το βιβλίο του ξεκίνησα και εγώ ένα ταξίδι. Έμπαινα στο ιντερνετ ψάχνοντας τα ανταλλακτικά που έφτιαχνε και εκείνος να δω τι θα μπορούσα να προσθέσω ή να βελτιώσω στα δικά μου κουρσάκια. Εκεί κάπου (ζηλεύοντας ανερυθρίαστα) αποφάσισα να γράψω και εγώ κάτι για τα δικά μου ποδήλατα. Αυτά που πέρασαν από τα χέρια μου (και τα πόδια μου). Πως τα απέκτησα, πως τα οδήγησα, τι ένιωθα πάνω σε αυτά και τι απέγιναν τελικά αυτές οι απίστευτες μηχανές που συνδέονται τόσο πολύ με τη ζωή μας την ίδια.

Θα προσπαθήσω να δημοσιοποιήσω εδώ μια σειρά κειμένων για τα ποδήλατά μου. Θα πρέπει να ψάξω βαθιά στη μνήμη μου και στην ψυχή μου να βρω εικόνες και αισθήσεις, συναισθήματα και εντυπώσεις από το καθένα από αυτά. Αν δεν βαριέστε ακολουθήστε αυτό το ταξίδι. Ούτε ξέρω που θα με βγάλει, αν και είμαι σίγουρος ότι θα είναι σε μεγάλο βαθμό μια αυτοβιογραφία.

Ετοίμασα για αρχή μια πρόχειρη λίστα από τα ποδήλατα αυτά:

1. Άγνωστο τρικυκλάκι που απέκτησα σε ηλιία 3 ετών.

2. Velamos με βοηθητικές αρχικά και αργότερα χωρίς.

3. Kalkhoff μονοτάχυτο trekking.

4. Δανεικό – χαρισμένο, άγωστο κουρσάκι, απροσδιορίστου τύπου στη Γερμανία.

5. Ideal Ezigo μπλέ, μοντέλο 2004.

6. Ideal Onroad 2008, πρώτο κουρσάκι.

9. Pinarello άγνωστο μοντέλο, μέσα δεκαετίας 1990, πρώτο project.

10. Μονοτάχυτο άγνωστο κουρσάκι παλιό, δεύτερο project (Major Tom).

11. Ideal ZigZag 2007.

12. Pinarello Asolo 1984, τρίτο project…!

13. Γρουσούζικο Ideal Ezigo 2000 που κληρονόμησα μετά το ατύχημα του αδερφού μου.

Αυτά είναι τα ποδήλατα της ζωής μου. Έχω αγωνία να δω τι θα βγει από τα στοιχεία που θα προσπαθήσω να μαζέψω. Η συνέχεια στο επόμενο…

From → Ποδήλατο

Σχολιάστε

Σχολιάστε

